در بشاگرد صورت گرفت
برگزاری اولین جلسه کمیته تخصصی «برنامه ایمنی آب» (WSP) در شهرستان بشاگرد
اولین جلسه کمیته تخصصی «برنامه ایمنی آب» (WSP) با هدف ارتقای سلامت عمومی، مدیریت پایدار منابع آب و شناسایی و کاهش ریسکهای احتمالی در تأمین آب آشامیدنی، با حضور مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی در این شهرستان برگزار شد.
اولین جلسه کمیته تخصصی «برنامه ایمنی آب» (WSP) با هدف ارتقای سلامت عمومی، مدیریت پایدار منابع آب و شناسایی و کاهش ریسکهای احتمالی در تأمین آب آشامیدنی، با حضور مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی در این شهرستان برگزار شد.به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد ، اولین جلسه کمیته تخصصی برنامه ایمنی آب شهرستان بشاگرد در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد. این جلسه با هدف اجرا و پیشبرد «برنامه ایمنی آب» (WSP) در شهرستان بشاگرد و با حضور مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی و ارگانهای ذیربط شهرستان برگزار گردید.در ابتدای جلسه، زینب پورغیبالهی، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد، ضمن خیرمقدم به حاضرین، برگزاری این کمیته را گامی مهم در راستای ارتقای سطح سلامت عمومی دانست. وی با تأکید بر اینکه تأمین آب آشامیدنی سالم از اولویتها و خط قرمز حوزه بهداشت است، اظهار داشت که شبکه بهداشت با تمام توان در کنار سایر دستگاههای اجرایی برای شناسایی نقاط آسیبپذیر و کاهش ریسکهای احتمالی در حوزه آب آشامیدنی تلاش خواهد کرد. پورغیبالهی با اشاره به رشد جمعیت و ضرورت توسعه زیرساختهای متناسب، ابراز امیدواری کرد که با همافزایی و همکاری بینبخشی، این برنامه به الگویی موفق در مدیریت پایدار منابع آب و صیانت از سلامت شهروندان بشاگردی تبدیل شود.در ادامه،محمد حسینی، مسئول واحد سلامت محیط و کار شبکه بهداشت، ضمن تشریح روند اجرای برنامه ایمنی آب، بر اهمیت تقویت همکاریهای بینبخشی و بهرهگیری از خرد جمعی برای حل مسائل سلامتمحور تأکید کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که برنامه ایمنی آب نقش مهمی در شناسایی و کنترل تهدیدات بهداشتی مرتبط با آب آشامیدنی دارد.در این نشست، ادریس روشنضمیر، مدیر آبفار و رئیس کمیته ایمنی آب شهرستان، با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد از نتیجهگرایی به فرایندگرایی، سلامت آب آشامیدنی از مبدأ تا نقطه مصرف را عامل مهمی در جلب رضایت شهروندان دانست. وی هدف اصلی اجرای برنامه ایمنی آب (WSP) را تأمین رضایت مردم عنوان کرد و بر تلاش برای دریافت گواهینامه مرتبط و کاهش ریسکها از طریق هماندیشی و همکاری دستگاههای اجرایی در یک بازه زمانی دو ساله تأکید کرد.در ادامه، سایر کارشناسان و نمایندگان ادارات نیز به بیان چالشها، فرصتها و ریسکهای مرتبط با حوزه فعالیت خود در زمینه تأمین و سلامت آب آشامیدنی پرداختند.در پایان، ابوذر دادشاهی، نماینده فرمانداری، ضمن جمعبندی مباحث مطرح شده و بررسی فرصتها و تهدیدات موجود در حوزه آب آشامیدنی شهرستان بشاگرد، بر ضرورت جدیت و همکاری دستگاههای اجرایی در اجرای برنامه ایمنی آب تأکید کرد.از مهمترین مصوبات این جلسه، معرفی نمایندگان ادارات ذیربط به دبیرخانه کمیته بود که متعاقباً مسئولیت قانونی آنان از سوی فرماندار شهرستان بشاگرد ابلاغ خواهد شد و این اقدام، آغازگر مراحل عملیاتی اجرای برنامه ایمنی آب در شهرستان بشاگرد خواهد بود
نظر دهید