• 1405/03/30 - 10:11
  • - تعداد بازدید: 20
  • - تعداد بازدیدکننده: 18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در بخش گوهران بشاگرد صورت گرفت

حضور بخشدار گوهران در شورای بهداشتی کلاهو؛ گامی عملی در جهت ارتقای سلامت روستا

زینب پورغیب‌الهی، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بشاگرد، از برگزاری شورای بهداشتی روستای کلاهو با حضور بخشدار گوهران، دهیار، اعضای شورای اسلامی روستا و بهورز خبر داد و گفت: این نشست با هدف بررسی مسائل بهداشتی روستا، تقویت همکاری‌های بین‌بخشی و اتخاذ راهکارهای مؤثر برای ارتقای شاخص‌های سلامت برگزار شد.

زینب پورغیب‌الهی، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بشاگرد، از برگزاری شورای بهداشتی روستای کلاهو با حضور بخشدار گوهران، دهیار، اعضای شورای اسلامی روستا و بهورز خبر داد و گفت: این نشست با هدف بررسی مسائل بهداشتی روستا، تقویت همکاری‌های بین‌بخشی و اتخاذ راهکارهای مؤثر برای ارتقای شاخص‌های سلامت برگزار شد.به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بشاگرد، پورغیب‌الهی با قدردانی از حضور غلامرضا شارخ ، بخشدار گوهران در این نشست اظهار کرد: حضور میدانی مسئولان و همراهی دستگاه‌های اجرایی در شوراهای بهداشتی، نقش مهمی در شناسایی و رفع چالش‌های حوزه سلامت و تحقق اهداف بهداشت‌محور در مناطق روستایی دارد.وی افزود: در این جلسه موضوعاتی از جمله سلامت آب آشامیدنی، تداوم کلرزنی منابع آب، پیشگیری از بیماری‌های منتقله از پشه آئدس و تب کریمه کنگو، پیشگیری از بیماری‌های گوارشی در فصل گرما و راهکارهای مقابله با هپاتیت A مورد بررسی قرار گرفت و آموزش‌های لازم در این زمینه به اعضای شورای روستا و معتمدان محلی ارائه شد.معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بشاگرد با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در نظام سلامت تصریح کرد: ارتقای آگاهی عمومی و مشارکت مردم در رعایت اصول بهداشتی، یکی از مؤثرترین راهکارها برای کنترل بیماری‌ها و حفظ سلامت جامعه است.پورغیب‌الهی همچنین با اشاره به موضوع سلامت روان و کاهش مصرف دخانیات گفت: توسعه برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در این حوزه‌ها با همکاری شوراهای اسلامی و معتمدان محلی می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای سلامت عمومی ایفا کند.وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم افزود: با توجه به برگزاری مراسم‌های عزاداری، آموزش بانیان حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی در زمینه رعایت موازین بهداشتی در دستور کار قرار دارد تا مراسم‌ها در فضایی ایمن و سلامت‌محور برگزار شود.معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان بشاگرد در پایان، حضور بخشدار گوهران در این نشست را نمادی از توجه مدیریت بخش به مقوله سلامت دانست و بر تداوم همکاری و هماهنگی میان بخشداری، شوراهای اسلامی و شبکه بهداشت برای رفع مسائل بهداشتی و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان تأکید کرد.

  • گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار مهم
  • کد خبر : 29692
رحیم رحیمی
خبرنگار

رحیم رحیمی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید